blog age

Daisypath Friendship tickers
Sorry, the page you were looking for in this blog does not exist.
Sorry, the page you were looking for in this blog does not exist.

Kata-kata Luqman al-Hakim

"Dunia ini adalah lautan yang dalam dan telah ramai manusia yang tenggelam di dalamnya.Oleh sebab itu,sediakanlah perahu untuk berlayar di atasnya. Perahu tersebut adalah takwa kepada ALLAH...."

nasihat imam hassan al banna

Imam Hassan al-Banna :

“Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan.”

love this song so much

bisikan nurani

lautan kematian ombak,tenang pantai tiada terusik...
begitu tasik hatiku,sejak kehadiranmu
betapa aku hargai,anugerah syurga di dunia
doa kudus aku panjatkan,semoga diberkati
telah pun kusyukuri,di dalam hidup ini
cinta suci kurniaan Illahi
kejernihan wajahmu,sempurna pada pandanganku
kau kirana,keturunan terpilih
disanjung serta dihormati
kau permata,kesederhanaanmu
mengecap kekayaan dunia
kau mestika,ketakwaan dirimu
itu yg merantai jiwaku,
bukan aku memuji apalagi memuja
salahkah ku kagumi,perhiasan duniawi
bisikan nuraniku,engkaulah pilihanku
akanku pertahankan,amanah suci ini....